Most múlik pontosan Szent Patrik nap. Idén sem jutottam ki a parádéra, de nem bántam. A kampuszon ÁÁÁÁÁllaaaaat, mi volt! Nem volt "Csókolj meg, ír vagyok" feliratú pólóm, csilingelő, csicsás, zöld fényű műanyagnyakláncom, zöld csíkos zoknim és lehetetlen kalapom háromlevelű lóherével díszítve, viszont úgy tűnt, mindenki másnak van ... és meg vannak őrülve. A Cuyahoga folyót ugyan nem festették be zöldre (a Chicago Rivert minden évben befestik), de zöldhajú embert nem egyet láttam. 

Ilyenkor corned beefet kell enni tormával, káposztával. Én is azt tettem. Sört is vettem. Egy jéghideg bud light képében meglátogatott egy ittas leprechaun is, egyenesen az ír mitológiából. Sosem értettem sem a South Parkban, sem a Simpsons-ban a leprechaunozást - most már meg vagyok világosodva, kérem alássan. Ime a kis ártalmatlan ír manó a South Parkból.

A Szent Patrik nap az írek ünnepe, eredetileg egyházi ünnep volt, ezen a napon zöldet hord mindenki (lóhere "shamrock" mindenhol), rengeteget piál, felvonul, utcán randalírozik. Azaz ismerős, a mi nemzetünktől sem idegen dolgokat csinál.

Olvasom a híreket, március 15-e csak úgy eltelt.. Az index videója után felfordult a gyomrom (Gyurcsány és felesége mint idétlen szerelmespár szökdécsel; idióta politikusainkat kordonnal kell bekeríteni a nemzeti ünnepen), Gyurcsány beszédeket nem hallgatok, Orbánt meg unom. Unom az egész cirkuszt otthon.

Itt megünnepeltük, úgy, ahogy. Most kapták a hírt a clevelandi katolikus hívek, hogy a püspök a három magyar katolikus templom közül kettőt, a Szent Imre és a Szent Margit templomokat bezárja, s a régi magyar városrészen, az azóta elgettósodott Buckeye Roadon lévő Szent Erzsébet templomot hagyja meg a hívek számára. Itt így megy ez. Eladnak, bezárnak, tönkretesznek virágzó gyülekezeteket, mert kell a lóvé. A Szent Imre templom a magyar cserkészet- és kulturális élet központja volt. Iszonyat jó helyen fekszik, könnyen pénzzé tehető területen. A Buckeye-ra nem tudom, ki fogja majd a gyerekeit vinni. Azoknak milyen szomorú lehet ez az egész, akik ehhez a templomhoz tartozva nőttek fel, oda jártak magyar iskolába, cserkészetre, ott esküdtek, stb... Templomokat bezárni? Lerombolni? Ilyenről nem hallottam korábban. Igaza volt Évának, ilyet még a kommunisták sem mertek. Csatolom azt a fényképet, amely kiutazásom utáni napokban készült a Szent Imre templomban.

verocicami: vero imre templom cleveland

Egyébként jól vagyok. Holnap vizsga Sophienál. Kaptam több zsák tökjó nyári cuccost. Húsz óra körüli a heti munka, úgyhogy nincs okom panaszra. Jelen pillanatban.

Autóval volt kis malőr, de egy kedves ismerősöm a gyülekezetből kitalálta, mi a gond. A radiator cap-ot (magyarul jusztsem tudom, nem is fogom megtanulni csakazértsem.) kellett kicserélnem, mert el volt törve, nem volt kellő nyomás, s szivárgott a hűtőfolyadék (coolant). 7 dollárból megúsztam. :) Kösz, Árpi. :) Rohadtul utálom, ha valami nincs rendben a kocsival.

Vettem nadrágot, s elkezdek megint gim-be járni. Itt a tavasz.

 



Címkék: politika imre templom szent március day cap cleveland 15. st. patricks radiator

A bejegyzés trackback címe:

https://viharvertrombolo.blog.hu/api/trackback/id/tr181008996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása