Számok vetése

 2009.02.03. 04:45

Quimbyt hallgatok, teát iszogatok, béke van. Zéró dal.

A múlt hét végig a HÓ jegyében telt: annyi esett, amennyit a harcedzett clevelandiek sem nagyon láttak a 80-as évek óta. Egyetemi órákat törölték. Itthon voltam és havat lapátoltam, autót ástam ki.

Munkám nincs két és fél hete. Nincs megrendelés a cateringen, a (8 órában dolgozó) full-time munkatársakat épphogy megrakják munkával, s ennyi. Érződik ez a kutya válság, na. November óta nem kerestem havi 220 dollárt SEM. Egyik diákmunkásnak sincs munkája a cateringen. Hőbörgünk, dehát nincs mit tenni. Főnök persze nyugtatgat, hogy február közepétől, március elejétől jobb lesz. Remélem. Otthonról küldtek pénzt mamáék és Kató, amit ezúton is nagyon köszönök.

A magyarórában bíztam, mint egyetlen rendszeres heti jövedelmem, de a tanítványaim felhívtak, hogy Betsynek volt egy kisebb balesete (csonttörés csak, hála istennek), így nem tudnak jönni. (Remélem, pénteken már tudnak.) Persze jönnek ők majd ...  csak most maradnak el egy ideig, amig Betsy kezét rendbe teszik (szilánkosan törött, úgyhogy bonyolult a dolog).

Leültek a dolgok tehát, de szokatlanul optimista vagyok. Érzem, hogy minden jó lesz nemsokára. Nem beszarni. Mögöttem van Gy és a család, s itt is van azért néhány ember, akire lehet számítani. Arról meg nem is beszélve, hogy erős vagyok és fiatal.

Node. Mindent más szemmel nézek, ha rátekintek erre a dokumentumra, amelyet a John Carroll küldött ki a 2008-as tandíjam (és az azt fedező ösztöndíj) összegéről. Jó, ha az ember számokban is látja, hogy mennyibe került (volna) a 2008 tavaszi-, nyári- és őszi szemeszter.

verocicami: 2009-02-02 viola tél doksi 011

14.106 dollár olyan 3 milla körül van, mai árfolyamon 3.2 milla. Ebben még nincs benne az a 2 kurzus, amelyet most, a 2009 tavaszi szemeszterben vettem fel. Ez csak a tavalyi. Elképesztően hálás vagyok a CTP-nek és Forgách Péternek, hogy lehetővé tették, hogy egy ilyen kaliberű egyetemen ingyen tanulhassak.

Néha gondolok arra is, hogy nemsokára előttem az utódom; be kell tanítanom a következő magyar diákot, aki a ctp-vel a festői Clevelandba érkezik. Remélem, ez a blog pl. hasznos lesz majd neki. Ezért is, és ettől függetlenül is, okulásul és tájékoztatásul összeírom, mekkora összegbe is kerül(t) nekem ez a kis kaland, milyen kiadásokra kell számítani. Összevissza, természetesen, hogy NE legyen benne semmi logika.

Parkolás: John Carroll parking 125 dollár per szemeszter, eddig 375 dollár

Tankönyvek: változó. Legújabb kiadású business könyvek 100 dollár körül vannak, de már megtanultam, a régebbi kiadások is jók, ha a tanár megengedi, hogy azt használd. És általában megengedi. Amazonon nagyon jó dealeket lehet kifogni. (Majdnem) mindent beszerzek, megszerzek, törekszem arra, hogy a lehető legnyomottabb áron, persze. Viszont így is minimum 150 dollárt kell számolni félévente. Az eddig 600 dollár összesen.

Lakhatás: A Steiner House-ban 400 dollár körül pengettem havonta, de abban benne volt az étkezés is. 6 hónapig laktam ott, az 2400 dollár. 2008 szeptembere óta lakom a gondnoki lakásban, ahol nem kell rezsit és lakbért fizetni, heti 10-15 óra munka fejében.

Étkezésre (mióta önellátó vagyok, tehát szeptember óta) havi kb 120 dollárt költök. Ha sok a munka a cateringen, akkor kevesebbet, mert a dining hallban ingyen ehetek. Kb másfél hetente csinálok "nagybevásárlást", ami 40 dollár körül van. Sokat főzök, s hetente max kétszer eszek gyorskajáldában. De ez mind benne van a kb 120 dollárban. (van úgy, hogy kevesebb) Szeptember óta az összesen kb 480 dollár (decembert nem számolom, mert akkor otthon voltam).

Benzin, autó: hű, hát ezt nehéz számszerűsíteni. Sokat. Rengeteget. A Mercury 2800 dollárba került, s fizethetem vissza részletre. A benzin most olcsó, változó, mennyit kell mennem. Egy fél tank 14 dollár.

Autó felelősségbiztosítás: kb 600 dollár fél évre. Most több, mióta a Mercury van és a 98. utcában lakom. Ez necces környék, nagyobb a rizikó. Most kaptam meg a biztosító ajánlatát a következő fél évre és 740 dollárról szól. (remélem, mennek majd lejjebb azért;) Számoljunk eddig 1200 dollárt. (február végén lesz a forduló, a akkor hozzáadódik még X)

Repülőjegy: 1000 dollár oda-vissza. Összesen 3000 dollár ment el eddig erre a célra. (ebben már benne van a mostani visszautam)

Utasbiztosítás: eddig 200.000 forint (ez egészen 2009 augusztusáig)

Most más tétel nem jut eszembe. Összesen ez kb 9000 dollár. Ebben már sok minden előre mutató dolog (pl a biztosítás augusztusig, repjegy vissza) benne van, viszont a következő fél éves autó felelősség biztosítás csak jelezve van.  A kocsi ára és a benzinköltség pedig nehezen fogható meg számokban. 9000 dollár az olyan 2 milla körül van. Persze nem kell annyit röpdösni, az is igaz.... De hát ....

Ezek horrorisztikus számok. Nagyon sokan segítettek nekem, hogy egyáltalán itt lehessek. Csinálok egy listát egyszer erről is. Mindenképpen.

Búcsúzóul egy téli kép a 98. utcáról.

verocicami: 2009-02-02 viola tél doksi 001

Címkék: program john ohio carroll cleveland university catering training ctp calasanctius forgach

A bejegyzés trackback címe:

https://viharvertrombolo.blog.hu/api/trackback/id/tr11919554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása