nem evilági

 2008.09.15. 18:41

Tegnap estére ideért az Ike maradványa, még ilyen erejű szelet életemben nem láttam. Félelmetes volt, egyenesen nem evilági. És a benzin ára meg 30 centtel megugrott egy nap alatt, de állítólag ez még csak a kezdet, sok idő, amig helyreáll a kitermelés Texasban. (legalább 4 hét) Én meg még hogy örültem, hogy 3.65 a benzin gallonja!

Tegnap egyébként egy nagyon jó kis micspartin vettem részt magyar barátaimmal a közeli Parma nevű városkában, s a pincébe húzódva figyelgettük a vihart. Hangulatos volt.

Másnap is lépten-nyomon a viharról szólt minden. Először is a fél város áram nélkül dekkolta végig az éjszakát, az egyetemet például cakkunpakk bezárták délután 5-ig, mert helyre kellett állítani az áramot és a telefonhálózatot. Hazazavartak mindenkit. Küldtek egy emergency levelet és teleírták nagy piros betűkkel a honlap tetejét - amit persze egyedül én nem figyelek nap mint nap. Még csodálkoztam is, mi a csuda, hogy ilyen kevés autó parkol a kampuszon, valami ünnep van, amiről elfelejtkeztem? Vagy mi? Na mindegy, hát Ike volt csak. Végül nem hiába mentem be, mert az esti órákat viszont már megtartották. (ez is olyan John Carrollos, ahogy egyik csoporttársam ma mondta)

Aztán elmentem tankolni, de nem működtek a hitelkártyaolvasók (összeomlott a rendszer), így csak készpénzzel lehetett fizetni. Egy hölgy mesélte, hogy a közeli bank bankjegykiadóautomatája sem működik (ott is összeomlott a rendszer), úgyhogy most nem tudja, mit csináljon. Még jó, hogy nálam volt készpénz. A párnacihába tartom a lóvét ...., hihi.

Egyébként manapság sokszor kapom azon magam, hogy az energia- és éghajlati válsággal térítem az embereket. Hogy mekkora gebasz lesz itt néhány év múlva. És hogy rendezkedjenek be paradicsomtermesztésre, s end of suburbia. S egy ilyen nap után valahol méginkább felerősödnek bennem a félelmek.

Update: Ma (09.17, szerda, ket nappal a bejegyzes megirasaval kesobb) reggel hallottam a radioban, hogy negy korzetben levo iskola (altalanos- es kozepiskola) ajtaja van meg mindig zarva a vihar okozta karok miatt. Van ahol egesz heten nem lesz tanitas. Gondolom, hogy orulnek a tanarok es a diakok.:)

 

Címkék: válság texas benzin john carroll parma university energiaválság ike éghajlati

A bejegyzés trackback címe:

https://viharvertrombolo.blog.hu/api/trackback/id/tr38664877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyozo 2008.09.17. 16:38:29

Az őskorba vetette vissza Texast a hurrikán
www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-226015

Helyes, mindig legyen nálad valamennyi kápé. Az a tuti. Legalább a kocsidat tudd annyira megtankolni, hogy haza tudj vele menni.

julcsikadaania 2008.09.19. 01:29:02

Tyűha, vazze, tiszta Jerikó! Csak vigyázz magadra, telány! És igyekezz vissza a jó öreg Európába, itt még mindig csak az árvíz a legfélelmetesebb.

corevalues · http://www.uveg3d.hu 2008.09.22. 00:55:16

Egeszen veletlenul volt nalam aznap keszpenz. Bankkartyaval, bankkartyaval alakithato egyeb kartyaval (pl. diakigazolvany), husegkartyaval vagy csekkekkel fizetnek az emberek. Ha szazdollaros papirpenzzel fizetsz valahol, eleg furan neznek rad. De ha otvenessel, akkor is. A benzinkuton alapbol nem is lehet massal fizetni mint bankkartyaval.
süti beállítások módosítása